tisdag 2 juli 2013

Typisk konversation med Nisse just nu

Nisse har en period just nu då han säger emot precis allt vi säger.

Exempelvis igår när hasselbackspotatisen stod i ugnen:

Nisse: Får jag smaka?
Mattias: Nej, den är inte klar än.
Nisse: Jo, det är den visst.
Mattias: Nej, det är den inte. Du får smaka sen, när den är klar.
Nisse: Nähä!

Eller när Mattias och jag pratar och skrattar:

Nisse: Sluta bråka!
Vi: Vi bråkar inte, vi pratar.
Nisse: Nej, ni bråkar!
Vi: Nej, det gör vi inte, vi är glada.
Nisse: Nej, det är ni inte!

Eller när han vill nåt, till exempel kolla på tv:

Nisse med gullig röst: Titta lite tv kanske?
Jag: Nej, vi ska gå ut, vi kan titta lite ikväll om du vill?
Nisse: Jag vill titta NU!
Jag: Men det ska vi inte.
Nisse: Jo, det ska vi!

Och så vidare. Värst är som vanligt då vi ska byta blöja, byta kläder, tvätta händerna, äta frukost, lunch och middag, gå och lägga sig.

Behöver jag tillägga att den här mamman är helt utmattad?

3 kommentarer:

  1. Haha! Eller inte :( Den där om tv känner jag igen. P liksom lägger huvudet lite på sned och frågar lite urskuldande nästan, som att hon vet att svaret kan bli precis hur sim helst ... ;)

    SvaraRadera
  2. Från Helena alltså.

    SvaraRadera
  3. Så rart med barn ;-)

    SvaraRadera